Ny pendlerralsmand struktur i DSB

Som skrevet tidligere er jeg sammen med 4 øvrige talsmænd med i et udvalg som skal sørge for en mere ensartet pendlertalsmand struktur i dsb. Det første møde er afholdt og det er tydeligt at DSB ønsker at have at have en talsmand for en hel strækning som vi har på vores strækning. Nogle strækninger i Danmark vil derfor blive klemt da der på nogle strækninger i Danmark er del strækninger feks Roskilde – København og Sorø – København. Udfaldet bliver formentlig at der vil være en stations repræsentant på de stationer som måtte ønske dette. Disse vil formentlig blive inviteret med til de mindre møder med DSB men det er ikke helt klar endnu da proces stadig er igang. Ideen om stations repræsentant tænker jeg vil være rigtig god uanset hvad udfald bliver. Så har du lyst til at repræsentere din station og referer til mig så skriv endelig til mp.randropp@gmail.com- og har du lyst til en tlf samtale inden du slår til så ring til mig på 0045 26397100.

23 comments to Ny pendlerralsmand struktur i DSB

  • Daniel Katz

    Hej Michael jeg kunne muligvis godt tænke mig at være repræsentant for Helsingør station.

    Mvh Daniel Katz

    • Steen H

      Det virker useriøst, at denne person tilbyder sig som stationsansvarlig.

      Han er kendt for aktivt at forhindre personer med stor viden og et mere nuanceret syn på problemstillinger – altså anderledes tænkende med forkerte meninger – i at komme til orde på Pendlerklubbens officielle medier.

      Man kan ikke bruge en person der er så ustruktureret og ensidig i sin opfattelse af tingene, som ikke alle dermed har mulighed for at komme i kontakt med.

      En stationsansvarlig kan uden diskussion kun være en person, som evner at tåle modstand og debat en gang i mellem og som alle – uden undtagelse – kan komme i kontakt med.

      Alt andet er useriøst.

  • Torben Gamst-Johansen

    Hej Michael.
    Jeg påtager mig naturligvis gerne rollen som stationsansvarlig for Espergærde og evt. Mørdrup udover at være suppleant for dig på Kystbanen samt for Lisa på S-tog.
    Dernæst stiller jeg gerne min edb-erfaring til rådighed i relation til billet- og abonnementsystemer, herunder rejsekortet.

    Mvh.

    Torben Gamst-Johansen

  • Steen H

    Hvordan henvender man sig til den stationsansvarlige for Espergærde og Helsingør når denne blokerer for medlemmer i Kystbanen Live og Kystbanen Forum så de ikke har mulighed for at se hvad der rører sig?

    Så kan man da ikke være “stationsansvarlig”.

    • Bjarne

      Steen, jeg synes du skal kontakte DSB, hvis det er umuligt at få kontakt med en stationsansvarlig, for så varetager den pågældende ikke den opgave, som han/hun har påtaget sig

  • Torben

    Nu ved jeg ikke, hvem som kalder sig Steen H, men hvis der er nogen, som blokerer nogen personligt, sker det sikkert, fordi en person har forsøgt at afspore en debat på en af de 2 sider med personlige angreb istf. at debattere en relevant problemstilling.

    Desværre medfører dette normalt, at HELE den konkrete indberetning (tråd) af fejl og aflysninger bliver slettet af adm. på de 2 sider. Men det har muligvis også været personens hensigt.

  • Steen H

    Torben, hvor ved du alt det fra som du påstår om personen. For du kan jo ikke se det hvis du har blokeret vedkommende på Facebook vel?

    Blokering fungerer jo begge veje:

    du bliver “fri” for den du blokerer og får samtidig en masse “fred og ro”, men

    du udelukker samtidig dig selv.

    Det er der talrige eksempler på, hvor blokerende personer med jævne mellemrum stiller spørgsmål om noget der allerede er blevet svaret på. Men det er jo vilkårene når man ikke kan tåle at se alt, men kun vil se det der behager og i øvrigt forholder sig tavs når det kommer til at deltage i debatterne.

    Jeg synes stadig at du har et problem mht. at være selvudnævnt stationsansvarlig når ikke alle uden undtagelse har mulighed for at komme i kontakt med dig hvis der er behov for det. Og det synes jeg at Michael Randrop burde forholde sig langt mere alvorligt til, hvis begrebet skal være et seriøst tiltag.

    • En tidligere tog pendler

      Jeg tror du skal prøve at deltage i nogle andre fora end bare facebook og dette fora. Det er langt fra unormalt at flere spørger om de samme ting i flere mdr. i træk. Der er desværre mange bruger som har en hukommelse som en si, og ikke har forstået ideen med søg og du skal finde. Det er ganske simpelt alt for nemt at spørge frem for at bruge lidt tid på at søge om nogen allerede har spurgt om det samme.

      Hvis man kun kan komme i kontakt med den stationsansvarlige via facebook, vil jeg give dig ret i at det ikke er ok, men hvis hvis de stationsansvarlige findes på en liste et eller andet sted med en mail adr. så kan jeg ærligt talt ikke se hvad problemet er.

      • Steen H

        Og det er lige netop det der er problemet. Der kan ikke kontaktes andre steder end på Facebook. Ingen mail adresse, intet telefonnummer.

  • Bjarne

    Er der ikke noget skævt i at vi som pendlere lader os repræsentere af tillidsfolk, som vi ikke kender og aldrig har valgt? Hvis sådan en repræsentant oven i købet ikke kan kontaktes eller kører sit helt eget løb, er der intet man kan gøre? Jeg forstår godt Steens frustrationer

    Jeg har forøvrigt selv prøvet at kontakte min lokale stationsansvarlige tidligere uden nogensinde at få svar.

    Jeg har generelt en rimelig tillid til, at DSB prøver at tage hensyn til kunderne så godt det er muligt inden for de økonomiske rammer.

    • En tidligere tog pendler

      Hele talsmands konceptet er jo opfundet og designet af DSB. Det er også DSB, som står for at vælge talsmænd hvis der er flere som gerne vil være det for en strækning, så i har præcis de talsmænd som DSB gerne vil have i har.

      Men det er klart at DSB aldrig vil kunne afsætte en kritisk talsmand. Det vil jo udstille DSB. Så jo flere indaktive talsmænd DSB kan få placeret jo bedre.

      • Steen H

        Nu kan man vist ikke ligefrem kalde talsmanden for Kystbanen inaktiv, tværtimod

        Han er vildt aktiv, ka nærmest så aktiv at det tangerer DAMP

        • En tidligere tog pendler

          Gad vide om du ville skrive det samme hvis du var enig i hans holdninger og udmeldinger?

          • Steen H

            Jamen har han nogen holdninger? Det stritter i alle retninger og lige nu kører han Jihad mod DSB.

            Det er da flot at føre åben krig mod sin – samarbejdspartner!

          • En tidligere tog pendler

            Hmm. Den beskrivelse passer jo også på dig, hvis man erstatter dsb med Michael.

          • Steen H

            Diskussion for diskussionens skyld – Lars

          • En tidligere tog pendler

            Sandheden er ilde hørt. Og nej. Jeg er fortsat ikke Lars, men bortset fra det kan jeg ikke se hvilken forskel det gør hvem der skriver et indlæg. Vi er mange som er så utilfredse med den service som de forskellige versioner af DSB levere, at vi har skiftet toget ud med bilen, og nu hvor Helsingør motorvejen er blevet udvidet spare jeg både tid og penge hverdag ved at bruge bilen frem for offentlig transport.

          • Steen H

            Undskyld? hvad er det for en sandhed du taler om?

            Og det er da godt at du og alle de andre tager bilen i jeres evige frustrationer. For så kan I medvirke til at det ikke bliver en pind bedre på Helsingørmotorvejen når der kommer endnu flere biler end der var i forvejen.

            Køerne er ikke forsvundet – de er bare rykker tættere på og ligger nu ved Nærum i stedet for ved Hørsholm / Kokkedal.

            Så det er da godt at I bidrager til at opretholde køerne på Helsingørmotorvejen og oven i købet finansiere staten med lidt mere end I ville have gjort ved at tage toget.

            Ved I overhovedet hvad det er I er så utilfredse med eller er I bare utilfredse? Og den der med at spare penge er da lidt hul ikke? For det er da noget nær det eneste I ikke gør.

  • Steen H

    Så skal sandheden da på bordet først.

    Hvorfor er du så fortsat ivrigt utilfreds med DSB når du kører i bil og sparer både tid og penge hver eneste dag, selv om det sidste ikke er sandt?

    • Lars

      Nu kan jeg ikke tale på En tidligere tog pendlers vejne. Men jeg er utilfreds med DSB fordi jeg i bund og grund er for en kollektiv trafik, og jeg mener det er hul i hovedet at det bedre kan svare sig at bruge bilen når man som jeg bor mindre end 1000M fra en kystbane station, og min arbejds plads ligger mindre end 1000M fra en s-togs station. At det ikke engang kan svare sig at tage toget til lufthavnen er en ren katastrofe.

      At der spares både tid og penge er fuldstændig korrekt også for mit vedkommende. Jeg har ca. 50 KM. til lufthavnen. Med min hybrid bil, koster det ca. 1 kr. pr. KM mens en tog billet koster 108 kr. Selv med afskrivninger, vedligehold etc. koster det max 2 kr. pr. KM. Tidsmæssigt spare jeg 15-20 min. + DSB’s standard forsinkelse.
      Billeten til 108 kr. er nødvendig da rejsekortet ikke kan udstede en kvitering, som er godkendt af SKAT til refusion. Det samme gælder mobilklippekortet og alle de andre “smarte” løsninger DSB har fundet på.

      Verden står ikke stille. Kollektiv trafik er nød til at udvikle sig i takt med resten af verden. Det sker desværre bare ikke sålænge det er DSB som driver den kollektive trafik.

      Det er forrykt at div. bus selskaber kan køre mellem KBH og div. byer i Jylland til en pris, som er under det halve af DSB og oven i købet ofte er hurtigere fremme end DSB.

      • Steen H

        Det har da ikke en skid at gøre med at det er DSB der driver den kollektive trafik. Det er da en klar politisk prioritering, der for tiden går ud på at tage fra jernbanen og bygge motorveje i Jylland for pengene i stedet for at investere dem i den kollektive trafik.

        Og fortæl lige læserne hvor stor DSB’s “standard forsinkelse” er, for det begreb er der vist ingen der kender til – selv ikke inden for DSB. Og jeg gad godt at se det regnestykke der giver dig en pris på kun 2 kr. pr. km. når man tænker på at hybridbiler generelt er en del dyrere i anskaffelse i forhold til normale biler.

        Og det kommer da sandelig an på hvor man bor når påstanden om at spare både tid og penge skal kastes på bordet.

        Jeg har også svært ved at se hvordan en bus til ca 2 mio kr. kan forrente sig ind med priser helt ned til under 200 kr pr tur. Og de kører jo kun fra A til B uden at komme omkring diverse mindre byer på deres vej, og rejsetiden er nogenlunde den samme, så de er ikke nødvendigvis hurtigere fremme end toget.

Leave a Reply

 

 

 

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>