Frustrationstråden

Her kan du skrive om oplevelser, du har haft med den kollektive trafik. Det kan være at du ikke har kunnet finde en P-Plads, at du ikke kunne komme ind i toget, fordi toget var for kort, du blev sat af på en tilfældig station, fordi toget skulle vende, manglende information osv. Kort sagt, dine frustrationer.

45 comments to Frustrationstråden

  • Birger

    De har brugt rejsekort i Holland i flere år. Der kan man købe diverse abonnementer, så man automatisk får rabat, når man rejser på sit rejsekort. Det må også kunne gøres her. En anden ting er, at jeg ikke kan forstå, at pendlerkortet ikke kan fortsætte parallelt med rejsekortet. Udenfor pendlerkortets gyldighed bruger jeg i forvejen klippekort og billetter. Disse bliver erstattet af rejsekortet. Den daglige pendling er lettere på pendlerkortet. Dels slipper vi for at tjekke ind og ud, og dels bliver kontrollen i toget lettere og hurtigere.

  • Jens H. Holbech

    Med hensyn til køb af rejsekort – så prøv lige at se, hvad vi, der bor i Sverige og arbejder i Danmark, skal igennem for at få et rejsekort (citat):
    1. “Når man som udenlandsdansker skal bestille et Rejsekort, er der 2 formularer der skal udfyldes.”
    2. “Vær opmærksom på at der skal vedlægges: 2 stk. ID, eks. Pas, sundhedskort, kørekort. Et af disse skal indeholde din adresse i Sverige.”
    3. “Der skal tilføjes en dansk postadresse til levering af rejsekortet – dette er obligatorisk. Begge skemaer skal underskrives med navn og dato.”

    Helt ærligt – jeg vil tro, at alle os, der bor i Sverige med arbejde i Danmark, har en helt almindelig bankkonto i Danmark, så hvorfor skal vi behandles som om, vi kom fra en anden del af Verden?
    Det er simpelthen for ringe!

  • Lars

    Det er da et stort fremskridt at i overhovedet kan få et rejsekort. Det kunne ikke lade sig gøre i oktober hvis du ikke havde fast bopæl i DK. Jeg gad nok vide hvad turister skal gøre i fremtiden.

  • Henrik

    Må le af rejsekortet. Så noget som det første gang i London i 1998 – var et kort for pendlere som smuttede ind i billetlæseren til Subway. Så noget lign i Paris året efter. Er helt utroligt at man altid i Danmark skal lavet noget nyt i stedet for at købe et system som virker i en by med 10 mill indbyggere.
    Men det er jo bare polsag, amanda osv om igen.
    Og man så bliver ved med at kører med tog designet til fjerntog på en pendler strækning som Hels-KBH er da for ringe. Hvor skal man holde når man står op i flexområdet – på naboens hoved? eller måske rundt om hoften?
    Men heldigvis sidder jeg oftes ned, ellers var jeg nok tilbage i bilen.

  • peter

    Det er en gåde hvorfor DSB ikke kan køre til tiden, når de fleste steder i verden med et nogenlunde niveau, kan få deres tog til at køre til tiden, endda med mange flere afgange i timen. Men det er åbenbart et statsforetagende som er blevet forkælet og har patent på kørslen og kan gøre det næsten som det passer dem.
    Så lad os dog få noget konkurrence om kørslen på skinnerne.

  • peter

    peter DSB er faktisk en dem der i EU, køre med højst rettidighed, og tro mig, det sidste du ønsker er togdriften privatiseret

  • kim

    peter DSB er faktisk en af dem i EU, der køre med højst rettidighed, og tro mig, det sidste du ønsker er togdriften privatiseret!!!!

  • kim

    Og pendlerkort, abo.kort osv. kommer også over på rejsekortet, med tiden, og kortet er politisk bestemt, da det skal virke i både bus-tog og metro, så ikke et kort valg DSB har taget, DSB ville meget gerne ha rejsekort, man har ikke selv stået for valget af kort

  • Lars

    Før DSB worst overtog driften af kystbanen var jeg også fortaler for at DSB skulle have eneret på togdrift i DK. men efter at have oplevet hvordan DSB worst sjofler os passager, og samtidig opleve hvordan Arriva kræser for deres passager i vestjylland, er jeg vendt 180 grader. Nu kan det ikke gå hurtigt nok med at få privatiseret togdriften, og meget gerne i en form hvor der er flere operatør på den samme strækning.

    Jeg er ligeglad med hvem der har valgt rejeskortet. I den form som pendler kortet står til at få når vi bliver tvunget over på rejesekortet, vil jeg skulle have kortet op af lommen mindst 10 gange om dagen, og min rejse til og fra arbejde bliver højst sandsynligt forlænget med 10-20 min. grundet at jeg misser et tog skifte når jeg skal hive kortet op af lommen og checke ind igen, før jeg kan hoppe på det næste tog.

    Jeg skal have kortet op af lommen 10 gange om dage fordi jeg også bruger tog når jeg skal til møder med kunder ude i byen. Mine månedlige rejse udgifter vil stige til ca. 2500 kr. pr. mdr. fra knap 1300 kr. pr. mdr. Derudover skal jeg til at lave regnskab med hvilke rejse jeg selv skal betale og hvilke det firma jeg arbejder for skal betale. Og jeg skal hilse og sige at vores kære politiker har gjort dette til et dokumentations maridt med rejse kortet.
    Den korte udgave af ovenstående. Jeg er en af de pendler, som politikerne meget gerne ser fler af, men rejsekortet gør min hverdag så umulig at den dag jeg bliver tvunget over på rejsekortet, er samme dag som jeg skifter mit pendler kort ud med en bil.

    • Søren

      Hop du bare over i bilen! Det ville glæde os andre ikke at skulle høre på din galde…

    • Steen H

      Ja, Lars – same shit once more om et eller andet non-existing fantomselskab. Kender en god fysioterapeut hvis du skulle få problemer med armen eller ømme muskler med alt det løfteri.

      Du får nok ligeså ondt i armen af alle de mange gearskift nede på motorvejen.

  • Karsten Mottlau

    Mht rejsekortet så må jeg sige, at det er et tilbageskridt for brugere af den kollektive trafik. Det virker som en løsning udtænkt for 10 år siden hvor konceptet ville være en nytænkning – men dag er det en forringelse ift eksempelvis et velfungerende periodekort. For mit rejsebehov vil det som for Lars medføre at kortet skal op ad lommen mange gange hver dag – og med risiko for fejl/forglemmelse. Og i dette setup er det os som forbrugere, der er afhængige af hvordan et uigennemskueligt IT-system fungerer og tolker en given registrering. Dette tegner til at blive et skridt i retning af en udskiftning af togkortet med en bil.

  • Lars

    Suk. Så skete det igen. Total misinformation fra BanaDanmark og DSB worst i fællesskab.

    Jeg skulle have været med toget med afgang kl. 21:21 fra KBH. H., men det dukkede aldrig op, eller retter det gjorde. Bare ikke som annonceret.

    På ankomst informations skærmene stod toget fra Kastrup med ankomst kl. 21:16 som aflyst, men det ankom fint til spor 2 på KBH. H.

    Toget med af afgang fra KBH. H. 21:21 optrådte uden ændringer på afgangs informations skærmene på perronen from til 21:36 hvor toget med afgang kl. 21:41 tog over. På informations skærmene som viser oversigten over alle afgange, optrådte toget med afgang 21:21 fortsat da jeg steg på toget med afgang kl. 21:41. Der var ingen information om evt. aflysning eller forsinkelse.
    I toget bliver vi informeret om at toget 21:21 er blevet aflyst, og at der derfor må forventes at være mangel på sidde pladser. Det sidste er den eneste rigtige oplysning på denne tur.

    Da jeg ankommer til min destination, oplever jeg at et andet tog ankommer 2 min. senere. Et hurtigt check på bane.dk viser da også at det er toget som skulle have kørt fra KBH. H. 21:21 som har kørt lige i røven af toget med afgang kl. 21:41. Dette tog køre dog kun til Snekkersten, så det kan nå at returner rettidigt. Hvorfor har man ikke kørt det som et hurtigt tog, som kun stoppede i Hellerup, Kokkedal og Helsingør. Så kunne det have overhalet det tog jeg var med i Klampenborg eller Rungsted, og nået rettidigt til Helsingør.

    Jeg gad nok vide om det tog er registreret som værende aflyst eller forsinket i rettidigheds tabellen.

    • Steen H

      Hvad er det lige at Michael har angrebet gang på gang i medierne?

      At togene springer stationer over til “glæde” for de passagerer der står og venter på toget dér.

      Men nu burde det lige pludselig være sådan at toget kun skulle stoppe på 3 stationer. Det virker unægteligt som om det sejler lidt for jer med hensyn til hvad sleskabet skal gøre for kunderne.

      Men det er da godt at du får kontrolleret alt ned til sidste detalje – hvis du da har alle detaljerne, hvilket igen ikke synes at være tilfældet.

  • Lars

    Glemte lige at skrive at toget med ankomst 21:16 på KBH. H. selvfølgelig ikke kørte videre, og at toget med afgang kl. 21:21 og 21:41 begge blev annonceret til at køre fra spor 1 alle stedder.

  • Henrik

    Utroligt at 2 cm. sne kan betyde, at man indfører nødplan på Kystbanen. Tilmed bliver det først offentligt kl. 6 om morgenen samme dag. I går (mandag) var der ingen information. Kun at S-togene ville køre som i weekenden.

    En ting er, at Kystbanen ikke kan køre, når det sner (utroligt). En anden ting er, at de må lære at informere i god tid, så passagererne kan indstille sig på de nye togtider og f.eks. ikke skal vente 15 min. forgæves på et tog.

    Faktisk burde DSB Øresund indsætte flere tog, da man netop i snevejr i højere grad hr brug for den kollektive trafik. Og andre togselskaber kan altså godt finde ud af at køre i 2 cm. sne.

  • Bo Andersen

    Det er imponerende at så lidt sne kan medføre nødkøreplan på kystbanen. En anden fantastisk ting er at udover 20 minutters drift mellem Helsingør og Malmø med standsning på alle stationer kører myldretidstogene mellem Helsingør og København også, men med samme minuttal fra Helsingør og sydpå tirsdag 19/3 om morgenen. Nu ved jeg godt at DSBøresund kører kystbanen og DSB står for myldretids togene, men kan det virkelig passe at man ikke taler sammen, så en bedre afvikling af afgangene kunne ske.

  • lars

    Som jeg har skrevet før, så benytter DSBworst en hver chance til at reducer antallet af tog. Det var dog lidt komisk at opleve her til morgen at myldertidstoget som kørte lige før Helsingør toget kun havde 2 togsæt og standsede ved alle stationer, mens det ordinære Helsingør tog få min. senere havde 3 togsæt. Resultatet var da også som forventet at myldertidstoget var overfyldt, og Helsingør toget var næsten tomt, for ingen tør jo vente på Helsingør toget, da de informationer man får fra DSBworst, og banedanmark ikke er til at stole på (se dokumentation tidligere i denne tråd).

    Undskyldningen med at man med den reducerede køreplan slipper for at skulle dreje sporskifterne i Klampenborg, Rungsted og Nivå giver jeg ikke meget for. Jeg var med toget kl. 18:52 fra KBH, og det kørte ind på spor 2 i Hellerup, hvilket det normalt ikke gør. Togføren var da også nød til at annoncer at toget kørte mod Helsingør og ikke Østerport som tog i spor 2 normalt gør.

    Et alternativt til den nødkøreplan vi blev udsat for idag kunne være at aflyse Nivå togene mellem KBH H og Kastrup/Malmø (hvilket de også var idag) og i stedet lade dem køre uden stop mellem Nivå og Snekkersten/Helsingør. Det vil tidsmæssigt nogenlunde opveje hinanden, men man slipper for at dreje sporskifterne i Nivå, og der skal ikke ændres i bemandings eller tog dispotions planerne. Helsingør togene kan sagtens køre forbi perronnen i Klampenborg og Rungsted uden at stoppe, så man heller ikke behøver at dreje sporskifterne der.
    Fordelen er at man opretholder normal køreplan mellem KBH H og Helsingør, hvilket er til gavn for ca. 8,3mill rejser årligt jvf. BaneDanmarks tal i forbindelse med deres beregning grundlaget for at opgrader kystbanen til 160KM/T. http://www.bane.dk/visBanearbejde.asp?artikelID=18408
    Ulepmer kan jeg ikke lige finde nogen af.

    • Steen H

      Øregas igen.

      Det er kun i din verden at fantomselskabet benytter enhver chance til alt muligt mærkeligt. Og hvori består det komiske i at myldretidstogene kun er på 2 sæt, mens “Helsingørtogene” er på 3 sæt? Det er da helt normalt, så der er da intet kinesisk i det overhovedet. Og “ingen tør vente på Helsingørtoget ….” – er du igen gået helt i selvsving? Det er længere ude end kragerne kan komme når de vender.

      Og den reducerede køreplan har intet med at slippe for at dreje sporskifter at gøre. Når de tyr til den løsning er det ene og alene fordi der er sygdom i fjernstyringscentralen og man ikke har kunne finde en anden til at dække “pinden”. Så lader man sporskifterne stå ind til samtlige perroner, for det har stort set ingen betydning for driften. Så nøjes man med at dreje sporskifterne i Nivå og lader de andre være.

      Og din oplevelse i Hellerup er helt enkel og ligetil. Du har blot været udsat for rustkørsel, som skal finde sted med et minimums antal aksler, for at sikre at sporskifterne fungerer fejlfrit. Det sker også jævnligt i Klampenborg, Skodsborg, Rungsted, Nivå og Snekkersten. Og da toget er det eneste sted hvor der findes aksler er det toget der bliver brugt til rustkørsel. Spørg du dine supergode kilder i Banedanmark om det.

      Og selvfølgelig er togføreren nødt til at sige noget i højttaleren, når toget en gang imellem kommer ind i “det forkerte spor”, så han/hun får sikret at der ikke kommer nogen passagerer med i den forkerte retning. Så han/hun har da lige præcis gjort det rigtige i den situation.

      Og hvad i alverden er formålet med at køre non-stop Nivå-Snekkersten/Helsingør? Er det ikke meningen at togene skal transportere passagerer mellem endestationerne også, eller er det nye tider til mest gavn for Lars? Det er godt nok en noget mærkværdig alternativ plan. Har du overhovedet tænkt på pladsbehovet i Helsingør med den plan, for det vil da helt sikkert gå galt.

  • Lasse

    Jeg var ude for, at mit tog i går blev aflyst grundet personalemangel

    Nu ser jeg så i dag i “God Rejse”, at DSB Øresund selv begrunder (undskylder) forsinkelser på 9 af dagene i august med “manglende personale”.
    Tyder på, at spareiveren var lidt for stor, men “hva’ pokker, vi aflyser da bare togene”….

    Hvis jeg kørte forretning på den måde, ville jeg blive fyret!

    • Steen H

      Det er jo nu en gang sådan at hvis der ikke er nogen til at køre togene – ja så kører de ikke. Og det er vist meget godt at du ikke kører DSB, for så ville du nok ret hurtigt komme i konflikt med rigtigt mange personalegrupper.

  • Klaus

    Er det bare mig eller virker togene ikke bare enormt slidte, sæder f.eks. sjældent at se et pænt sæde?

  • Klaus

    Læste Politiken til morgen – er Heunicke ikke bagud – ca. et par år? Problemet med at DSB First aflyste tog og fik bonus, blev det ikke stoppet for flere år siden?

    Fint at kravet til rettidighed strammes op og at man måler på hvor mange passagerer det går ud over, det nuværende krav på 4 min 59 sek er jo for slapt. Men risikerer vi ikke bare at man siger 3 min – 85 %? Så er vi jo lige vidt. Det skal være 3 min – 95 %!

    • Lars

      Nope. Aflyste tog tæller fortsat ikke med i statistikkerne for bonus og pendler garantien. Det som blev stoppet var at de fik bonus for en passager tilvækst som rent faktisk var en passager tilbagegang.

  • Jan

    En rigtig DSB Øresund classic her til morgen, den 1. maj 2014: Myldretidstog er generelt aflyst og hvad dukker så op kl. 8.07 på RK – et bumletog med kun ét togsæt! Ingen forklaring, ingen undskyldning og næsten igen siddepladser efter Vedbæk; men hende den emsige med billetterne var der … til glæde for alle os, som ikke tilbringer 1. maj i Fælledparken.

    • Lars

      Så var du da heldig. Når dette sker, plejre der knap nok at være stå pladser tilbage i Kokkedal.

      • Steen H

        Nu var det jo en god idé at have lidt styr på tingene når man skyder sarkastiske bemærkninger af i lyntempo.

        Det omtalte tog var et tog fra Nivå – et tog som du jo aldrig benytter da det går alt for langsomt. Og SÅ mange passagerer findes der heldigvis ikke i Kokkedal, så de kan belægge et helt togsæt.

        Så endnu en gang et vildskud med hovedet under armen.

  • Luca

    Hvordan kan DSB tillade sig, ikke at indsætte lavgulvs vogne de næste 4 uger mellem Helsingør og Klampenborg?
    Hvad skal de ældre, dem i rullestol og mødre/fædre med barnevogne gøre?
    Hvad er grunden til de vil køre med “trappe” vognene?

    • Lars

      DSB worst kan tillade sig hvad somhelst. De ved allerede nu at kontrakten ikke bliver forlænget, men at den gå til DSB, som jo er et helt andet selskab.

      Den officielle forklaring er vist at der ikke er nok kystbane togsæt til at dække den normale køreplan syd for Hellerup og nødkøreplanen fra Klampenborg og mod nord samtidig.
      Den reelle er vist at der er for stor risiko for at kystbane togne ikke vil kunne holde i 4 uger, uden at skulle på værksted, og der ikke er noget værksted nord for Klampenborg.

      • Steen H

        Vi ryster på hovedet endnu en gang over dette selvforherligende vrøvl som endnu en gang viser at du intet som helst ved og derfor opfinder dine egne pseudoforklaringer så du kan tilfredsstille din egen permanente frustration.

        • Lars

          Den med at togen ikke kan holde i 4 uger, stammer såmænd fra dig selv fra da der blev total spærret mellem Hellerup og Østerport første gang for ca. 2 1/2 år siden. Søg selv tilbage og se om jeg ikke har ret.

          • Steen H

            Endnu en gang selvforherligende gang vrøvl til tilfredsstillelse af permanent frustration. Jeg skrev ganske rigtigt om at man havde bedre muligheder for at få togene på værksted i perioden, men at udlede deraf at man ikke turde have dem kørende nord for Hellerup i 4 uger af frygt for at de skulle gå i stykker viser jo din verdensanskuelse med største tydelighed, for magen til bavl skal man da godt nok lede længe efter. Det tangerer det barnlige.

          • Lars

            Siden man vælger at køre med IR4 tog i steddet for kystbane tog hvergang der er total spærring nord for Hellerup, må der være noget om snakken med at kystbane togene er mindre holdbare end IR4 togene, ellers tog man vel ikke så mange IR4 tog ud af normal drift i de 4 uger.

          • Steen H

            Endnu en gang selvforherligende vrøvl. Prøv nu at lukke øjnene op og komme ind i kampen. Hvor tit er hver gang? Helt ærligt. Men jeg skal da gerne gå videre med dine ideer og foreslå dem at de slet ikke indsætter ER mere nord for Klampenborg næste gang der er sporspærring – et helt andet sted på banen. Det vil da sikkert glæde alle dine pendlerkolleger rigtigt meget at der så slet ikke kører tog fordi Lars ikke kan lide ER togsæt nord for Klampenborg. Du er kandidat til rigtigt mange points blandt dine egne med de holdninger.

          • Steen H

            Hvis du i øvrigt havde fulgt bare en lille smule med, så kørte der faktisk også ET togsæt i den pågældende periode.

          • Lars

            Hvor er det lige at jeg skriver at jeg ikke kan lide ER togsæt? Jeg forklare bare hvorfor der bliver kørt med ER tog frem for ET tog. Og jeg bruge en forklaring som du selv er kommet med tidligere, så hvad der det lige jeg gør forkert?

          • Steen H

            Du har ikke forklaret noget som helst. Du har derimod brokket dig – igen. Det er du efterhånden verdensmester i, men det ændrer ikke en tøddel på, at det kørte ret fornuftigt alligevel.

  • Jan

    Som et yderligere bevis på, at man åbenbart kan tillade sig hvad som helst, oplevede jeg mandag at 7:31 fra RK var et-sæts tog mod normalt to (eller tre). Tirsdag tog jeg 7:51 fra RK og oplevede det samme. I dag onsdag med 7:47 og sørme om ikke historien gentog sig. 3 dage i streg hvor kunderne må stå op fordi der ikke siddepladser nok … men vi kan da læse en masse fine ord om, hvad man vil gøre … der sker bare ikke noget …

  • Stephan

    Hvorfor må vi ikke beholde vores pap-pendlerkort via abonnementservicen.
    Er det bare fordi de igen vil prøve at få folk over på deres “moderne” rejsekoret.
    Hvorfor lukker de abonnementservicen på pendlerkort, hvis det kun er for at spare, må de kunne de lave det så man stadig kan få kortet tilsendt automatisk, men uden rabatten.
    De skriver i brevet med det nyeste pendlerkort, at de lukker på grund af forældet system og moderne sikkerhedskrav, men samtidig længere nede i samme brev reklamerer de med at man kan forny det online hos Movia og få det med posten.
    Og periodekort på mobilen, det kræver:
    1. Moderne smartphone.
    2. At der altid er strøm på mobilen.
    3. Oplader i tasken og stikkontakt i toget der virker, for at være sikker på nr. 2.
    Også nu skal man til igen at have ekstra klippekort med (Rejsekort, når klippekortet skrottes), til når man har fået fornyet sit kort til tiden. Man har glemt at forny det, fornyet det i webshoppen, men det er ikke nået frem, automaten er ude af drift, 7-Eleven er lukket…..

  • Anne Nielsen

    Linket til tilmelding til nyhedsbrevet/pendlerklubben virker ikke længere!

  • Klaus Fænø

    Mel: “Det var en torsdag aften” … (eller “Så gik der tid med det ..”!)

    Mail til DSB Øresund kl. 00:30:

    Hvad fanden er meningen?

    Toget til Helsingør er desværre blevet aflyst!!! Her stå man og venter på toget kl 00.18 på Nørreport Station. ” Toget til Helsingør kl 00:24 er desværre blevet aflyst” lyder det så i højttalerne!!! Endnu en gang er man blevet røvrendt helt uden omkostninger for DSB Øresund!!! Næste tog mod Helsingør er kl 00:44 !!! Måske! Hvad fanden er det for noget!!!

    Meget uvenlig hilsen
    “En utilfreds kunde”

    Svar fra DSB Øresund kl. 00:30:

    Tak for din henvendelse

    Tak, fordi du kontaktede DSB Kundeservice.

Vores svartid er i øjeblikket på ca. 10 hverdage, men vi gør naturligvis vores bedste for at svare dig hurtigst muligt.

Har du spørgsmål til en kommende rejse, kan du evt. finde svar på dine spørgsmål på http://www.dsb.dk
    Du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte os på telefon 70 13 14 15.

Din henvendelse vil naturligvis blive behandlet individuelt og fortroligt. Vi vil inkludere dine synspunkter i et samlet overblik over vores kundehenvendelser til brug for viden og udvikling internt i DSB.

Med venlig hilsen
    DSB Kundeservice

    Mail til DSB Øresund kl. 00:35:

    Vedr.: Tak for din henvendelse

    10 hverdage!!!!!!! Hvordan synes I selv det går?!!! Man sku kraftedme tro vi bor i et fucking øst-block-land!!!!!

    :-(

    Uvenlig hilsen
    “En utilfreds kunde”

    Mail til DSB Øresund kl. 00:35:

    Tak for din henvendelse

    Tak, fordi du kontaktede DSB Kundeservice.

Vores svartid er i øjeblikket på ca. 10 hverdage, men vi gør naturligvis vores bedste for at svare dig hurtigst muligt.

Har du spørgsmål til en kommende rejse, kan du evt. finde svar på dine spørgsmål på http://www.dsb.dk
    Du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte os på telefon 70 13 14 15.

Din henvendelse vil naturligvis blive behandlet individuelt og fortroligt. Vi vil inkludere dine synspunkter i et samlet overblik over vores kundehenvendelser til brug for viden og udvikling internt i DSB.

Med venlig hilsen
    DSB Kundeservice

    Mail til DSB Øresund kl. 00:39:

    Vedr.: Tak for din henvendelse

    Måske skulle I ta jer sammen eller ansætte et par ekstra medarbejdere?! I kunne også vælge helt at droppe begrebet ‘kundeservice’! Det er tilsyneladende ikke noget I bruger!!!

    :-(

    Uvenlig hilsen
    “En utilfreds kunde”

    Mail fra DSB Øresund kl. 00:39:

    Tak for din henvendelse

    Tak, fordi du kontaktede DSB Kundeservice.

Vores svartid er i øjeblikket på ca. 10 hverdage, men vi gør naturligvis vores bedste for at svare dig hurtigst muligt.

Har du spørgsmål til en kommende rejse, kan du evt. finde svar på dine spørgsmål på http://www.dsb.dk
    Du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte os på telefon 70 13 14 15.

Din henvendelse vil naturligvis blive behandlet individuelt og fortroligt. Vi vil inkludere dine synspunkter i et samlet overblik over vores kundehenvendelser til brug for viden og udvikling internt i DSB.

Med venlig hilsen
    DSB Kundeservice

    Mail til DSB Øresund kl. 00:48:

    Vedr.: Tak for din henvendelse

    … og nu er klokken 00:48 og vi har endnu ikke set skyggen af et tog mod Helsingør!!!

    Hvad har I gang i ???

    Skal i slå verdensrekorden i utroværdighed?!!!

    :-(

    Uvenlig hilsen
    “En utilfreds kunde”

    Mail fra DSB Øresund kl. 00:48:

    Tak for din henvendelse

    Tak, fordi du kontaktede DSB Kundeservice.

Vores svartid er i øjeblikket på ca. 10 hverdage, men vi gør naturligvis vores bedste for at svare dig hurtigst muligt.

Har du spørgsmål til en kommende rejse, kan du evt. finde svar på dine spørgsmål på http://www.dsb.dk
    Du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte os på telefon 70 13 14 15.

Din henvendelse vil naturligvis blive behandlet individuelt og fortroligt. Vi vil inkludere dine synspunkter i et samlet overblik over vores kundehenvendelser til brug for viden og udvikling internt i DSB.

Med venlig hilsen
    DSB Kundeservice

    Mail til DSB Øresund kl. 01:06:

    Vedr.: Tak for din henvendelse

    Selv tak! Nu er vi allerede nået til Østerport station og kl. er 01:02 og vi holder stille og venter på et signal!!! Hvordan synes I selv det går? Jeg kunne have gået strækningen hurtigere!!!

    Jeg har købt er månedskort til det her cirkus!!! Måske slår jeg kontrolløren hvis han/hun tør komme! Men jeg kan ikke gøre for det! Det er i affekt! nu er kl 01:04 og om 20 minutter har I kostet mig en times nattesøvn!

    :-(

    Uvenlig hilsen
    “En utilfreds kunde”

    Mail fra DSB Øresund kl. 01:06:

    Tak for din henvendelse

    Tak, fordi du kontaktede DSB Kundeservice.

Vores svartid er i øjeblikket på ca. 10 hverdage, men vi gør naturligvis vores bedste for at svare dig hurtigst muligt.

Har du spørgsmål til en kommende rejse, kan du evt. finde svar på dine spørgsmål på http://www.dsb.dk
    Du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte os på telefon 70 13 14 15.

Din henvendelse vil naturligvis blive behandlet individuelt og fortroligt. Vi vil inkludere dine synspunkter i et samlet overblik over vores kundehenvendelser til brug for viden og udvikling internt i DSB.

Med venlig hilsen
    DSB Kundeservice

    Mail til DSB Øresund kl. 01:14:

    Vedr.: Tak for din henvendelse

    Selv tak!!! Nu er kl 01:09 og vi har netop forladt Østerport Station! Fantastisk! Måske sku jeg bare droppe offentlig transport helt?! Kystbanen er ihvertfald helt utilregnelig! Noget du IKKE kan planlægge efter! Tænk hvis du skulle til et vigtigt møde? Eller nå er fly? Ska man så tage hjemmefra en time før beregnet? To timer før beregnet eller hvad?

    :-(

    Uvenlig hilsen
    “En utilfreds kunde”

    Mail fra DSB Øresund kl. 01:14:

    Tak for din henvendelse

    Tak, fordi du kontaktede DSB Kundeservice.

Vores svartid er i øjeblikket på ca. 10 hverdage, men vi gør naturligvis vores bedste for at svare dig hurtigst muligt.

Har du spørgsmål til en kommende rejse, kan du evt. finde svar på dine spørgsmål på http://www.dsb.dk
    Du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte os på telefon 70 13 14 15.

Din henvendelse vil naturligvis blive behandlet individuelt og fortroligt. Vi vil inkludere dine synspunkter i et samlet overblik over vores kundehenvendelser til brug for viden og udvikling internt i DSB.

Med venlig hilsen
    DSB Kundeservice

    Mail til DSB Øresund kl. 01:17:

    Vedr.: Tak for din henvendelse

    Selv tak! Har I tænkt jer at yde en form for kompensation? Efterhånden bør det vel være noget i stil med et gratis månedskort om året!!!

    :-(

    Uvenlig hilsen
    “En utilfreds kunde”

    Mail fra DSB Øresund kl. 01:17:

    Tak for din henvendelse

    Tak, fordi du kontaktede DSB Kundeservice.

Vores svartid er i øjeblikket på ca. 10 hverdage, men vi gør naturligvis vores bedste for at svare dig hurtigst muligt.

Har du spørgsmål til en kommende rejse, kan du evt. finde svar på dine spørgsmål på http://www.dsb.dk
    Du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte os på telefon 70 13 14 15.

Din henvendelse vil naturligvis blive behandlet individuelt og fortroligt. Vi vil inkludere dine synspunkter i et samlet overblik over vores kundehenvendelser til brug for viden og udvikling internt i DSB.

Med venlig hilsen
    DSB Kundeservice

    Mail til DSB Øresund kl. 01:35:

    Vedr.: Tak for din henvendelse

    Selv tak!!!
    Kl. 01:35 ankom vi endelig til Kokkedal station. Det må være ny rekord!?! 1 time og 11 minutter fra Nørreport st! Det havde været hurtigere at tage bussen! Men det ville selvfølgelig have krævet, at man var blevet informeret ordentligt fra begyndelsen!!!!

    Tak for turen!!!

    :-(

    Uvenlig hilsen
    “En utilfreds kunde”

  • Sine Nielsen

    Her er et års notater fra mit daglige pendlerliv mellem Nivå og Østerport inkl. hund, der har sit eget pendlerkort, så den er sikret en plads på gulvet

  • Christian Andersen

    Røg ind på tråden af interesse ovenpå regeringens absurde spareforslag vedrørende DSB. Selvom jeg af jeres hjemmeside kan se problemer med Statsbanerne, så må det give stof til eftertanke: Det ligner de første øvelser i at nedlægge jernbanedriften som sådan i Danmark. Dårligere økonomi giver dyrere billetter, færre tog og nedslidt materiel. Når så en venstre-politiker i et interview siger at “tog er umoderne, vi skal nedlægge jernbanerne og satse på førerløse biler” , løst citeret, og man agter at udvide motorveje overalt, så ligner det lidt en tanke. Og pendlerne flygter over i bilen. ( det så vi på Køge Bugt-motorvejen der allerede er stoppet til igen efter at man investerede over en milliard i et udvidelsesprojekt) En norsk undersøgelse viser at en udvidelse på to motorvejsspor æder sig op på 15 år, og at undersøgelsens konklusion er at det eneste der ændre dette mønster er massiv satsning på kollektiv trafik. Jeg bor i Aarhus men kører jævnligt i Kbh-området, helst med tog, men også i bil og kan udmærket se hvad der foregår. Og min kone pendler hver dag til Horsens i slidte dieseltog i mangel af togfond og strøm, men alligevel bedre end en bilkø.
    Venligst, Chr. Andersen.

  • Erna Hardt (E.H.)

    Kan det ikke igen blive indført, at alle Kystbanetogene standser på Klampenborg Station.
    Der er mange flere fra området her omkring, der ville pendle fra og til Klampenborg , hvis Kystbanen hver gang stoppede ved Klampenborg Station.
    venligst E.H.

  • Nicolai

    Jeg har været pendler i snart 3 på Kystbanen og fortryder bitterligt at jeg nogensinde opbyggede min tilværelse med en afhængighed af denne transportform. Hele familien bliver ramt stort set dagligt af en elendig togdrift. Lad være med st hælde flere milliarder ned i dette hul. Jeg tror aldrig at det bliver bedre og synes helt seriøst at togdriften skal nedlægges. Byg en grøn vej i stedet for for til el drevne køretøjer, car pooling og pendlerbusser. Slut med Kystbanen

Leave a Reply

 

 

 

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>