Frustrationstråden

Her kan du skrive om oplevelser, du har haft med den kollektive trafik. Det kan være at du ikke har kunnet finde en P-Plads, at du ikke kunne komme ind i toget, fordi toget var for kort, du blev sat af på en tilfældig station, fordi toget skulle vende, manglende information osv. Kort sagt, dine frustrationer.

Valg af talsmand

11-09-2017 vælges der talsmand på Kystbanen på strækningen mellem Malmø og Helsingør.

Referat fra dette møde vil blive skrevet herinde senest 14/9/17.

Har du spørgsmål – er du meget velkommen til at skrive til m.randropp@gmail.com

Bane Danmarks oplysning om sporarbejde i 2017 og 2018

bemærk at der i 3 uger er lukket på stogstrækning ind mod København samtidigt med at Kystbanen er lukket fra Helsingør – Rungsted og i den periode vil der køre færre tog samtidigt med at stogs passagere står på Kystbane tog på strækningen Østerport – Hellerup

http://www.bane.dk/visNyhed.asp?artikelID=25875

1/11/2017 kl 19:00 Helsingør

Nu begynder planlægning til kommunevalget. For 4 1/2 år siden deltog jeg i flere debatter – mon ikke det bliver tilfældet igen? Den første invitation er modtaget . Det er DF som har inviteret til debat. I panelet vil der både være en landspolitiker en medarbejder fra DSB og jeg som talsmand for Kystbanen. Når det endelige program er modtaget offentligøres det i dette indlæg.

Hvad gør jeg næste gang mit periodekort udløber?

Flere har taget kontakt til os i forbindelse med hvad de skal gøre når deres nuværende pap periode kort udløber. Hvis du rejser 8 zoner eller mindre antal skal du ikke foretage dig noget!

Rejser du 9 zoner skal du læse dette link og hvis ikke du vælger en elektronisk løsning så skal du igang mere end en uge før dit nuværende kort udløber.

https://www.dsb.dk/find-produkter-og-services/pendlerkort-til-sjalland-lange-rejser-voksen/

undgå at løbe tør for strøm

DSB har lavet et samarbejde med volt ApS.

I disse tider hvor mange har brug for at have strøm på sin telefon for atkunne vise periodekort eller billet burde der være gratis lader tilgænligt i toget. Man spare jo mange penge ved at kunderne betjener sig selv og kunne dermed investere lidt af besparelsen i gratis lader. Men når det ikke kunne være sådan så er dette her et godt tilbud. Vi har dog bedt DSB give deres trainmangere en volt lader med på deres tur så hvis en passagere mangler strøm og ikke kan vise sin billet pga mgl strøm så ka de hjælpe til. Dette er dog ikke sket endnu. Men selvom det måske sker så opfordre vi selvfølgelig til at man har opladt sin tlf hjemmefra. Se link med dette tilbud

http://www.dsb.dk/kampagner/volt/

Vigtig dialog med DSB medarbejdere.

Pendlerklubben Kystbanen har i et par omgange de senere år haft dialog med DSB hvordan medarbejdere oplever pendlerklubben. I den forbindelse er det aftalt med DSB at de sætter et møde op hvor jeg som talsmand møder medarbejderne som skulle have lyst til at komme lidt tættere på talsmanden for pendlerklubben. Jeg har rigtig meget god dialog med dem som er på skinnerne men også engang imellem noget som ikke er så positivt fordi nogle tror vi vil DSB noget ondt. Dette skal vi til livs!
Når datoen er endelig besluttet opdatere jeg den herinde.

Ser frem til at så mange af jer DSB folk som følger os på godt

Parkering på stationerne

DSB har indgået aftale med easy park – se her hvordan du skal bruge det.

https://easypark.dk/dsb/

Svar på mange af jeres spørgsmål hvorfor er tog forsinket?

Er det kun DSBs skyld???? Nej er svaret det er ikke kun DSBs skyld. Der er rigtig mange faktorarer som medfører at et tog bliver forsinket. Det kan være at politiet anmoder om at togtrafikken indstilles det kan også være at man afventer en ambulance til en passagere – så er der signal og spor skiftefejl – og vejret som også kan drille. Alt dette har man jo haft kendskab til da man indgik en 10 årige kontrakt med transportministeriet sidste forår. Så DSB må også tage sit ansvar. Det er skuffende at man så tidligt i en ny kontrakt periode må forlænge rejsetiden midt i en køreplans periode. På dette vedhæftet link kan I få et indblik i de udfordringer DSB har med togsæt i Danmark og det giver svaret på hvorfor man er på bagkant med det man har lovet man skulle levere. Men som sagt er der mange aspekter – men fir at man som minimum kam komme frem til tiden er at toget virker fra start til slut og der er personale klar når der skal fløjtes til afgang og ikke som Hans Engell skrev i en klumme i ekstra bladet for kort tid siden at der manglede personale da han skulle køre afsted fra en jydsk stationsby.

http://www.dsb.dk/globalassets/om-dsb/rapporter/ic4-og-ic2/ic4-status-for-maj-2016.pdf

Juni kun 6 ud af 19 strækninger i dk levede optil det som er lovet

En af strækningerne i dk havde kun en rettidighed på 33%. DSB adm Flemming Jensen lovede på tv 2 news for et par måneder siden at man fra august 2016 vil levere bedre da det kun er små justeringer som skal til. Det kan jo næste heller ikke blive meget værre. Vi ser frem til tog til tiden i hele dk – DSB ønsker jo at binde Danmark sammen og det kan man gøre ved at levere tog til tiden.

Ny køreplan for 7. August 2016

Den nye køreplan er endnu ikke frigivet men på rejseplanen.dk kan du finde din nye rejsetid. Bemærk at det tog du tager i dag i mange tilfælde afgår tidligere end normalt fra 7. August 2016 det er derfor vigtigt du tjekker om dit tog ændre afgangstid.

Her er Alle DSBs officielle planer som dog ikke gælder året ud men til første weekend i august – så mon ikke dsb snart opdatere denne side!

http://www.dsb.dk/trafikinformation/koreplaner/koreplaner-strakningskoreplaner-pdf/

Her er den nuværende køreplan på Kystbanen

http://www.dsb.dk/globalassets/pdf/koereplaner/regionaltog/k16/dsb-k16-oresund.pdf

DSB har ikke kunne leve optil den kontrakt de har indgået med transportministeriet i det sene forår i 2015 og derfor bliver rejsetiderne forlænget.

Det der kan bekymre er at krav bliver skrappere og skrappere i resten af kontrakt perioden så hvis ikke man formår at forbedre materiel signaler skinner mv kan man godt være bekymret for at vores rejsetid forlænges yderligere.